maandag 19 augustus 2013

Eindelijk een "echt" VOLKSlied

Enkele dagen geleden vroeg ik om een tip over het alternatieve Belgische volkslied, zoals opgenomen door Vuile Mong en zijn Vieze Gasten. Misschien heb ik dan wel niet zo veel lezers als als andere blogs (over het kruisen van dahlia's ofzo.), maar in ieder geval wel trouwe en hulpvaardige lezers, want ik kreeg van Bianca een YouTube-link (hieronder ingebed):


Misschien is de tekst niet voor iedereen even goed te verstaan, dus ik heb hem maar even uitgeschreven:
O, dierbaar België van Vlamingen en Walen,
Gij wordt geregeerd door Kerk en Kapitaal.
De Société Générale [bank] heeft alle macht in 't land.
Gendarm en dief, die gaan hier hand in hand.
En de student, de arbeiders en boeren,
Die hebben niets, die krijgen op hun smoel.
Aan ons de strijd om eensgezind te voeren,
De macht aan 't volk, dat is ons enig doel.

De macht aan 't volk, dat is ons enig doel. (2x)
Met zoiets kun je tenminste als zelfbewust volk voor de dag komen!

zaterdag 8 juni 2013

... om terreur te bestrijden...

De New York Times had gisteren weer een interessant artikel over het spionage-programma PRISM, waarmee het régime in Washington het recht meent te hebben (of althans dat recht neemt) om iedereen, waar ook ter wereld te bespioneren.
 
Dat spioneren is -zoals de New York Times het duidelijk samenvat in de kop "van cruciaal belang voor het bestrijden van de terreur".
"Bestrijden van de terreur". Dat klinkt allemaal erg menslievend, maar om wat voor terreur gaat het hier eigenlijk? De aanslagen van 11 september 2001 zijn niet voorkomen. Dat kon natuurlijk ook nauwelijks, want die zijn gepleegd met de directe of indirecte steun van de club rond George W. Bush, en doen daarmee denken aan tal van andere valse-vlag-operaties.
 
De werkelijk grote terreurdaden van de laatste ± 10 jaar zijn juist gepleegd door het régime van Washington:  een grootscheepse aanval op Irak op grond van valse beschuldigingen van het bezit van massavernietigingswapens. Bij die aanval deinsde Washington er zelfs niet voor terug om burgers te vermoorden of te verminken met witte fosfor (zoals op de stad Fallujah (zie dit artikel van BBC News van 16 november 2005). Of zoals de bezetting van Afghanistan, op grond van hele leugens of halve waarheden over Al Q'aida. Dat zijn nog eens terreurdaden! Of de moordpartijen en landbezettingen in Palestina door Israel, Washington's vooruitgeschoven post in het Midden-Oosten...
 
En ja, ook de laatste Nederlandse régimes doen driftig mee met de terreur-hype, met het doel om ook in Nederland de mensenrechten zover mogelijk uit te hollen. Zo is de identificatieplicht ingevoerd (die heeft nog geen enkele terreuraanslag voorkomen, maar al wel hopen geld opgeleverd door bekeuringen voor mensen die hun Ausweis niet bij zich hadden), en zo wordt ook in Nederland, zonder tussenkomst van een rechter, misschien ook jouw en mijn telefoon wel afgeluisterd. Allemaal ter bestrijding van "de terreur". En dat terwijl er in Nederland, afgezien van de terreur in de Tweede Oorlog, slechts één terreurdaad gepleegd is, en die was een duidelijk geval van staatsterreur, namelijk de door Nederlandse mariniers op 11 juni 1977 gepleegde aanval op een gekaapte trein bij De Punt, waarbij zonder enige noodzaak Molukse kapers en gijzelaars werden doodgeschoten (zie Dagblad van het Noorden van 1 juni 2013).
 
Het gaat duidelijk niet om het bestrijden van terreur, maar om ons het idee te geven dat we bang moeten zijn voor terreur, zodat we ons gedeisd houden. Dat is ook de reden waarom er onlangs in Amsterdam en Utrecht zonder enige reden demonstranten werden aangehouden, die na een korte tijd weer werden vrijgelaten met een halfslachtig excuus (zie NRC/Handelsblad van 30 mei 2013). Op die manier zullen er veel mensen zijn die maar liever niet al te openlijk voor hun mening uitkomen om te voorkomen dat ze ook worden opgepakt (of in elkaar geslagen).De bedoeling is gewoon, zowel in de VS als in Nederland en in andere "beschaafde" landen, ervoor te zorgen dat wij, de burgers, ons vooral rustig houden en ons (zonder op te vallen!) gedragen als brave consumenten, zodat het neoliberalisme kan blijven doorgaan met het vergaren van geld voor de paar patsers die de touwtjes in handen hebben, zonder dat ze daarbij gehinderd worden door mensen die een rechtvaardige, sociale en solidaire samenleving nastreven.

maandag 3 juni 2013

En zo worden we nog steeds voor de gek gehouden door de Nederlandse Roverheid!

Blijkens een ANP-bericht van vandaag (gelezen op de website van Kassa vandaag) is er nog steeds onduidelijkheid over het verband tussen mobiel bellen en een grotere kans op een hersentumor. Dat verband "is er niet", volgens het artikel. Toch, ofschoon er kennelijk geen verband is, "wordt [het] ook niet uitgesloten dat het misschien toch kan bestaan". Wat moeten we daar nu precies mee? Eerst wordt definitief gesteld dat er geen verband is, en vervolgens zou het desondanks toch "misschien" wél kunnen bestaan...

En dat komt dan, volgens het Algemeen Nederlands Propagandabureau, uit een advies van de Gezondheidsraad!
 
Eerlijk gezegd heb ik al jaren geen hoge pet meer op van die Gezondheidsraad, die kennelijk haar tijd besteedt aan het herkauwen van oude flut-adviezen, want al op 15 september 2006 heb ik, onder de titel UMTS - of: Rampenrégime in Nederland. Hoe lang nog?, een artikel geschreven over de waardeloze onderzoeken van de Nederlandse Roverheid op dit terrein. Ook mijn artikel Weer halve waarheid verabsoluteerd! van 9 november 2009 gaat over een krakkemikkig onderzoek van hersentumor.nl. Andere artikelen die ik over dit onderwerp geschreven heb, kun je vinden door linksboven de zoekterm UMTS in te voeren.
 
Overigens, alleen al de verwijzing naar een mogelijk verband tussen "mobiel bellen" en "tumoren" is zin- en waardeloos. Het is niet heel erg waarschijnlijk dat het gebruik van GSM-telefoons erg grote risico's met zich meebrengt. UMTS-telefoons maken echter gebruik van frequenties die dicht in de buurt liggen van de in magnetrons gebruikte frequenties, en vormen daardoor ook een veel groter risico's.

vrijdag 26 april 2013

Hoelang blijft Nederland nog in de Middeleeuwen hangen?

In de vorige eeuw zijn talloze Europese monarchieën verdwenen:
* Albanië in 1939;
* Bulgarije in 1946;
* Duitsland in 1918;
* Finland in 1918;
* Griekenland in 1967;
* Ierland in 1921, toen het onafhankelijk werd van Groot-Brittannië (uitgezonderd Ulster, dat nog steeds door de Britten bezet is);
* IJsland in 1944;
* Italië in 1946;
* Joegoslavië (dat Bosnië & Herzegovina; Kroatië, Macedonië, Montenegro, Servië en Slovenië omvatte) in 1941;
* Malta in 1974, toen het onafhankelijk werd van Groot-Brittannië;
* Oostenrijk-Hongarije in 1918;
* Oekraïne in 1918;
* Portugal in 1910;
* Roemenië in 1946;
* Rusland in 1917;
* Tsjecho-Slowakije in 1918;

Er zijn nog wel enkele monarchieën -met inbegrip van vorstendommen e.d.- overgebleven (België, Denemarken, Liechtenstein, Luxemburg, Monaco, Nederland, Noorwegen, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Zweden), die zich door propaganda (zoals in Nederland door de Rijksvoorlichtingsdienst, met flutonderzoeken -zoals over de miljarden die Beatrix bijdraagt aan de Nederlandse economie- en vage enquêtes over hoe veel mensen achter de monarchie staan) in het zadel houden.

Dit ondanks de onafgebroken stroom schandalen en misbruiken, zoals de "fouten" van de Spaanse koning, de domme streken van de Belgische prins Laurent en de belastingtruuks van de zogenaamde Oranjes, het dubieuze oorlogsverleden van prins Bernhard, zijn Indonesische plannetjes en zijn omkoopschandalen (in ieder geval met Lockheed en Northrop), de avonturen van de pilsprins in o.a. het oude nazi-schuiloord Bariloche in Argentinië en in Mozambique en de diverse (oorlogs)criminele betrekkingen van de Von Amsbergs. Statistisch kan het echter niet lang meer duren of alle monarchieën behoren tot de verleden tijd. Ik hoop het nog mee te maken.

Vreemd genoeg werd al in 1588 in Nederland de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden gesticht, waarmee Nederland een der eerste moderne Republieken was. Helaas werd na de val van Napoleon in 1814 door het Congres van Wenen beslist dat Nederland moest dienen als buffer tussen Engeland en Frankrijk. Aangezien een monarchie als stabieler werd beschouwd dan een republiek, moesten de zogenaamde Oranjes de macht krijgen, en prins Willem werd op 30 maar 1814 in Amsterdam ingehuldigd.

Pikant detail is dat de Oranjes echter al in 1702 in Nederland uitgestorven waren, en daarom werd gemakshalve de Friese tak van de Nassaus naar voren geschoven. Dezen gebruikten al lang onrechtmatig de titel 'prins van Oranje'. Ook die fictieve Oranjes zijn echter met Wilhelmina uit Nederland verdwenen...

Zie voor een korte samenvatting de brochure Oranje zonder mythe van Anton Constandse (in 1980 uitgegeven door Stichting Pamflet).

donderdag 23 juni 2011

En uiteindelijk krijg ik toch gelijk!

Nadat ik al bijna vijf jaar geleden (op 15 september 2006 in UMTS - of: Rampenrégime in Nederland. Hoe lang nog?) gedocumenteerd aantoonde dat de bewering van toenmalig staatssecretaris Pieter van Geel (even leugenachtig en achterbaks als andere CDA-politici) dat er geen gezondheidsrisico's verbonden waren aan het gebruik van mobiele telefoons (exacter gezegd: GSM- en UMTS-apparatuur) kant noch wal raakte, geeft de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) nu in Electromagnetic fields and public health: mobile phones ('fact sheet' N° 193 van juni 2011 - vreemd genoeg is de Spaanse versie van dit rapport gedateerd mei 2010...) ook toe dat niet aangetoond kan worden dat het gebruik van die apparatuur geen kanker veroorzaakt. De WHO  en het door haar in 1996 gestichte International Electromagnetic Fields Project zijn nog bezig met diverse onderzoeken naar mogelijke gezondheidsrisico's..

Zie in dit verband mijn artikelen Nieuw door de Telecom-mafia gesponsord onderzoek? van 8 januari 2010, en Hoelang blijft Den Haag nog medeplichtig ten aanzien van deze sluipmoord? van 25 juni 2008. Dit laatste artikel bevat links naar al mijn eerdere artikelen over dit onderwerp.

Let wel: ik heb nooit beweerd dat UMTS- en GSM-apparatuur kanker veroorzaakt. Ik heb uitsluitend aangetoond dat nog niet vaststond (vaststaat) dat deze apparatuur veilig was (is). En in dat soort gevallen is het Latijnse adagium in dubio abstine (bij twijfel, niet doen!) het enige verantwoorde uitgangspunt.

Een dergelijk standpunt zou elke regering moeten hanteren. Alleen... van de Haagse Bluffers van de Wilders-bende (met daarin o.a. de kernramp Maxime Verhagen) kan moeilijk een verantwoord beleid verwacht worden.

vrijdag 13 mei 2011

Hoe lang is de SP nog als links te beschouwen?

Op 2 mei schreef SP-leider Emile Roemer een column met de titel Bij de dood van Bin Laden, waarin hij aangeeft dat hij hoopt dat deze, samen met de volksopstanden in "de Arabische wereld" een eerste aanzet zal vormen voor een einde van het terrorisme in de wereld. Wij kunnen hieraan (volgens Roemer) bijdragen door "nu wél de goede kant te kiezen door steun te geven aan de protesterende burgers in onder andere Tunesië, Egypte, Libië, Syrië en Yemen", want "zij zijn de echte, waardige strijders voor een menswaardige toekomst. [...] Alleen zo nemen we terroristen als Bin Laden definitief de wind uit de zeilen."

Het is duidelijk dat de SP het spoor steeds meer bijster aan het raken is.

Nadat in de afgelopen jaren het verzet tegen de zogenaamd "oranje" monarchie in Nederland uit het SP-programma verdwenen is - de SP kan voortaan wel leven met een "ceremonieel koningschap", ook al vindt de SP dan "dat elke gezagsdrager in Nederland moet worden gekozen, ook het staatshoofd" (Roland van Raak op 31 augustus 2009) - alsook tegen de NAVO - "wij willen dat de NAVO [...] deel gaat uitmaken van een mondiale veiligheidsarchitectuur. Daarin moeten ook de Verenigde Naties, andere internationale organisaties en belangrijke landen, zoals Rusland, China, India en Australië betrokken worden" (Tiny Kox op 15 juni 2009), wordt nu ineens zelfs vergeten dat het zogenaamde "terrorisme" (een term die in de Tweede Wereldoorlog overigens door de nazi's, naast "terreur", ook gebruikt werd voor het verzet tegen de bezetters; kijk er de gelijkgeschakelde pers uit die tijd maar op na) niet meer is dan gerechtvaardigd verzet tegen het kapitalistische kolonialisme.
 
Dit zogenaamde "terrorisme" zal dus ook pas verdwijnen, zodra er geen reden meer is om in verzet te komen tegen het Verenigdestaatse neokolonialisme. De VS hebben indertijd Al Q'aida door de CIA laten trainen, in de hoop dat zo de "Russen" uit Afghanistan zouden verdwijnen en zij dan de macht zouden kunnen overnemen. De Taliban hadden geen behoefte aan een nieuwe bezetting (en dat was en is hun souvereine recht) en daarom moest er een reden bedacht worden om Afghanistan aan te vallen en te bezetten (ze vergeten vlug daar in het Pentagon... Vietnam? nooit van gehoord!).
 
Een terroristische aanval was gauw bedacht (de plannetjes hadden ze in Washington zelf in augustus 1997 al bedacht, bij wijze van trainingsprogramma) en het was een koud kunstje om de omstandigheden aan te passen aan de gewenste valse-vlag-operatie. In hoeverre de Bush-bende zelf verantwoordelijk was voor de aanslagen zal wel nooit duidelijk worden (er was tenslotte veel minder geld beschikbaar voor het onderzoek naar die aanslagen dan voor het onderzoek enkele jaren eerder naar de sigaren van Bill Clinton en Monica Lewinsky), maar het is onmogelijk dat iemand vanuit een grot in Afghanistan in staat is geweest alle Verenigdestaatse beschermingsmechanismen tegelijk uit te schakelen en/of om de tuin te leiden.
 
Ook heb ik weinig vertrouwen in de protestbeweging in "de Arabische wereld". In Egypte staat het leger bijv. in nauw contact met het Pentagon. Het behoeft dan ook niemand te verbazen dat het "Egyptisch leger blijft martelen", zoals de Metro op 10 mei dit jaar op de voorpagina en op bladzijde 4 meldde.
Alleen in Libië hebben de VS weinig invloed en daarom moet dan ook worden opgetreden tegen de "genocide" van Ghadaffi - die nu vervangen is door de genocide door het Verenigdestaatse Vreemdelingenlegioen (de NAVO, slimmer aangepakt dan het Franse Vreemdelingenlegioen want daarvoor worden de kosten in Parijs opgehoest, terwijl de NAVO-kosten betaald worden door de lidstaten - vergeet daarbij ook niet dat de militaire leiding van de NAVO volgens het NAVO-manifest een Pentagon-generaal is; de niet-Pentagon secretaris-generaal is -zoals Jaap de Op-Schepper- niet meer dan een PR-marionet).  Dat de NAVO daarbij gemakshalve een boot vluchtelingen aan zijn lot overlaat en daardoor schuldig is aan de dood van 61 mensen (zie De Morgen van 9 mei dit jaar), is kennelijk niet erg. "Collateral damage", zullen we maar zeggen in modern Nederlands.

De SP was het overigens niet eens met de beslissing van het régime-Wilders om ook Nederlandse militairen deel te laten nemen aan de zoveelste neokoloniale oorlog van de VS.
 
Waarom hebben trouwens de o-zo-met-de-mensenrechten-begane VS nog nooit ingegrepen tegen de Israëlische genocide tegen de Palestijnen, die intussen al bijna 70 jaar aan de gang is? Nee, Barack "No-Change" Obama vond het zelfs nodig om een resolutie van de Veiligheidsraad tegen de nederzettingen niet te ondertekenen, omdat die toekomstig overleg zou bemoeilijken - hetzelfde argument dat Richard "Tricky Dicky" Nixon in 1969 ook al gebruikte.

Ik heb overigens alle begrip en sympathie voor de Noord-Afrikaanse bevolking, die beter verdient dan de dictatoriale régimes die hun landen uitbuiten - maar hetzelfde geldt voor de bevolking van de EU-landen, die door hun - zogenaamd democratisch gekozen régimes (de dictatuur van de domheid: het volk "kiest" zonder zich werkelijk druk te maken over wat de diverse partijen nastreven) - wordt misbruikt, belogen en verneukt (laat ik het maar net zo cru zeggen als het is)
 
De werknemers zijn al van "personeel" verworden tot "human resources", en de volgende stap is die naar "resources", Nieuwspraak voor "slaven", die voor een minimale uitkering verplicht worden "vrijwilligerswerk" te doen. "Brave New World" is niet ver weg meer, en de begluurwereld van "1984" is intussen grotendeels  al werkelijkheid geworden.
 
Om terug te keren naar de Noord-Afrikaanse bevolking: ik gun haar het allerbeste, maar ik vrees dat ze zich zal laten lijmen door een matige verlaging van de prijzen en een beetje meer werkgelegenheid - terwijl er niets gedaan zal worden aan de feitelijke oorzaken van de honger en de armoede: o.a. de speculatie met voedingsmiddelen (lees hierover het artikel Neoliberale wortels van een hernieuwde voedselcrisis op pagina 4 van de socialist van maart dit jaar, en ook de door NRC/Handelsblad in mei 2008 gepubliceerde reeks artikelen over de manier waarop er met voedingsmiddelen gespeculeerd wordt). Zolang als het kapitalistische neokolonialisme niet wordt uitgeschakeld zal er niets wezenlijks veranderen aan de armoede en honger van grote delen van de wereldbevolking - noch aan het legitieme verzet tegen de neokoloniale uitbuiting.
 
Het wordt tijd dat de SP weer eens terugkeert naar de ideeën uit haar begintijd in plaats van het spoor van de PvdA naar rechts te volgen. En als de SP dat niet inziet, kunnen we alleen maar hopen dat er op heel korte termijn weer een écht linkse partij tot het Nederlandse parlement doordringt. Die partij zou ook dringend werk moeten maken van de scheiding tussen kerk en staat (in een land, waarin iemand koning kan zijn "bij de gratie gods" is daarvan geen sprake) en vooral zich moeten inzetten voor een drastische verbetering van het onderwijs: zonder goed onderwijs, zonder mensen die zélf kunnen nadenken, is democratie niet mogelijk!

zaterdag 7 augustus 2010

"Damage control"? In ieder geval wéér een PvdA-leugen

Volgens de PvdA was een rechtse regering in Nederland niet te voorkomen. (Volkskrant, vandaag).

In strikte zin heeft de partij daar natuurlijk gelijk in, want in Nederland is er maar één parlementaire partij die nog linkse ideeën heeft, ofschoon ook die partij (ik bedoel de SP) helaas steeds meer reformistisch en steeds minder revolutionair wordt.

Maar verder is het natuurlijk klinkklare onzin wat de Partij van de Arbeid Achterbaksheid beweert. Als Job Cohen gewoon zijn woord gehouden had en gestreefd had naar een "zo progressief mogelijk kabinet" (zie mijn artikel Nog meer electorale contractbreuk... van 1 juli dit jaar), zou hij minstens geprobeerd hebben om samen met de SP te praten over een coalitie. Dan was er nog wel een rechtse club uitgekomen, maar in ieder geval niet de fascistoïde-conservatieve club die nu lijkt de touwtjes in handen te gaan krijgen.

De domkoppen die dachten dat ze door "strategisch" op de PvdA te stemmen de PVV uit het régime zouden kunnen houden, krijgen in ieder geval wat ze verdienen: ze worden bedrogen door de PvdA. Dat hoeft hen uiteraard, sinds Wim Kok Kots de ideologische veren van de PvdA afschudde, niet te verbazen, maar ze blijven toch maar in de leugens en valse beloften van de neoconservatieve PvdA geloven. Hoeveel domheid past er in éen kiezer?


Een troost hebben we (hopelijk). Het schijnt behoorlijk te rommelen in het christenfundamentalistische CDA, waarvan veel leden bezwaar hebben tegen een coalitie met de PVV (Volkskrant, 16 juni 2010), dus misschien valt die partij eindelijk eens zover uit elkaar dat ze bij volgende gelegenheden de kiesdrempel niet meer haalt. En misschien mogen we het nog meemaken dat de PVV-parlementariërs binnenkort vechtend over de straat rollen, zoals gebeurde met de LPF in de eerste Balkenbende.

zaterdag 31 juli 2010

(On)natuurlijke aardbeving in Iran vanochtend...

Gisteravond hoorde/zag ik op mijn communicatie-ontvanger een vreemd, pulserend signaal met een erg grote bandbreedte (20 kHz). De centrale frequentie van 13.900 kHz en ik ontving het signaal vanaf ± 23:00 UTC (01:00 Nederlandse zomertijd) tot minstens twee uur later, toen ik ging slapen. Zie hieronder hoe het signaal eruit zag - het beeld is niet erg duidelijk, en het geluid valt helaas weg onder het geluid van de regen op mijn balkon - maar duidelijk is in ieder geval wel het pulserende karakter te herkennen. Ook is te zien dat het signaal van redelijk ver kwam: de "gaten" in de stroom lijnen zijn te wijten aan fading (het gevolg van bewegingen in de ionosfeer die de signalen naar de aarde terugkaatst).

Navraag bij mij bekende hobbyisten heeft me tot op heden slechts één reactie opgeleverd: mogelijk betreft het OTHR ("Over the Horizon Radar"). Dat is ook een van de beweerde taken van het project HAARP in Alaska.

HAARP, dat direct en/of indirect door het Verenigdestaatse leger wordt geëxploiteerd, wordt door velen echter ook gezien als een wapen, waarmee het klimaat veranderd kan worden, dat telecommunicaties kan verstoren en aard- en zeebevingen kan veroorzaken. Zie hierover het artikel van collega-blogger Alles Schall und Rauch (al van 29 mei 2008), door mij vertaald en op 17 januari dit jaar gepubliceerd als Bestaat er een aardbevingswapen. Zie in deze context ook mijn artikel VS schuldig aan aardbeving in Haïti? Helemaal niet zo onmogelijk! van 20 januari dit jaar.

Vanmorgen vond er in Iran (het land dat al sedert jaren onder druk gezet wordt door de VS en Israel) een aardbeving plaats van 5,8 op de schaal van Richter. Dit gebeurde om 06:52 UTC, dus slechts.enkele uren nadat ik op 13.900 kHz die vreemde signalen gehoord/gezien had. 
Bij deze aardbeving raakten 170 mensen gewond en er werden ongeveer 16 dorpen vernield (PressTV, vandaag). Toen ik vanmorgen opstond was het signaal verdwenen en tot op dit moment is het niet opnieuw verschenen...

Het is uiteraard moeilijk een oorzakelijk verband aan te tonen tussen de vreemde signalen en deze matige aardbeving (althans in vergelijking met andere aardbevingen), maar bij geheimzinnige projecten, die ook nog eens geëxploiteerd worden door het leger van een land dat niet vies is van valse-vlag-operaties en oorlogen op basis van leugens, valt dit niet uit te sluiten.

Mocht er iemand zijn die me meer kan vertellen over het mysterieuze signaal, dan hoor ik dat graag!

donderdag 1 juli 2010

Nog meer electorale contractbreuk

Eerder was ik al zeer ontstemd door de houding van Geert Wilders, die tot op de dag van de verkiezingen volhield dat zijn partij, de PVV, onwrikbaar zou vasthouden aan de eis dat de AOW-leeftijd niet verhoogd worden. Nog geen dag na de verkiezingen bleek hij ineens dat die eis ook voor de PVV te bespreken was. Zie hierover mijn artikel Kiezersbedrog? Ik noem het contractbreuk! van 10 juni dit jaar.

Enkele weken daarvoor verweet ik PvdA-lijsttrekker Job Cohen net zo'n draaikont te zijn als zijn voorganger Wouter Bos. Nadat de vierde Balkenbende moest vallen omdat Bos volhield dat vóór het einde van dit jaar de laatste Nederlandse soldaat uit Afghanistan vertrokken moest zijn, verkondigde Cohen ineens dat er toch wel Nederlandse soldaten naar Afghanistan uitgezonden mochten worden, maar dan mocht het geen 'militaire missie' genoemd worden. Zie in dit verband mijn artikel Nederland en Afghanistan, of: epidemische draaikonterij in de PvdA van 5 mei dit jaar.

Intussen heeft ook Job Cohen zijn kiezers bedrogen. Vóór de verkiezingen gaf hij aan dat hij streefde naar een "zo progressief mogelijk kabinet" (zie bijv. in de Volkskrant van 15 maart 2010), maar intussen heeft hij al gesproken met het christenfundamentalistische CDA, met de conservatieve VVD, met de neoliberale D66 en GroenLinks, terwijl hij de enige partij die nog linkse idealen nastreeft, de SP, systematisch links heeft laten liggen. Hij heeft nu met een onzinnig smoesje bevestigd dat hij niet met de SP wil praten. (o.a. Trouw van 29 juni). Uiteindelijk is Cohen dus al net hetzelfde als Wouter 'draaikont' Bos en Wim "afschudder van ideologische veren" Kok: met de mond een linkse voorkeur belijden en intussen zijn eigen rechtse carrière veiligstellen... Ze zullen wel blij zijn, al die naïeve en goedgelovige kiezers die "strategisch" op de PvdA gestemd hebben in plaats van op de SP.

donderdag 10 juni 2010

Kiezersbedrog? Ik noem het contractbreuk!

Geert Wilders heeft de afgelopen tijd bij voortduring verkondigd dat hij bij gesprekken over een nieuwe regeringscoalite over al zijn programmapunten wilde praten, maar dat één onderwerp voor hem een 'breekpunt' vormde. Er zou niet getornd kunnen worden aan de AOW-leeftijd. De PVV wilde deze pertinent op 65 houden. (Leeuwarder Dagblad, 22 februari 2010)

De stembureaux waren echter nog maar enkele uren dicht, de stemmen waren nog maar nauwelijks geteld, en Wilders had begrepen dat hij een groot aantal zetels verworven had, of hij gaf te kennen dat hij nu toch wel bereid was over de AOW-leeftijd te praten, als dat nodig was om tot een coalitie te kunnen toetreden. (NRC/Handelsblad, vandaag)

Job Cohen, wiens partij al heel wat ervaring heeft met draaikonterij, reageerde door Wilders "kiezersbedrog" te verwijten. (Trouw, vandaag)

Ik zou het liever 'contractbreuk' noemen. Een groot aantal PVV-stemmers heeft zich ongetwijfeld laten overhalen op de PVV te stemmen, juist vanwege dit harde standpunt. Wilders heeft nu dankbaar de stemmen van deze "nuttige idioten" geïncasseerd en gooit nu de belangen van deze mensen bij het grofvuil. Hij zal het ongetwijfeld bij de volgende verkiezingen merken (ik hoop tenminste dat deze ezels zich geen tweede keer aan dezelfde steen zullen stoten), maar voorlopig heeft hij met zijn bedreigerij toch maar mooi 24 zetels binnengesleept, waarmee hij zijn steentje zal kunnen bijdragen aan de verdere afbraak van de Nederlandse samenleving.

Wie durft het aan om deze oplichter voor de rechter te slepen en te eisen dat de PVV-stemmen ongeldig worden verklaard?...

woensdag 5 mei 2010

Nederland en Afghanistan, of: epidemische draaikonterij in de PvdA

De PvdA heeft (zo is het althans naar buiten gebracht) in februari 2010 de Balkenbende laten vallen door de poot stijf te houden (ze zullen die poot eerst wel even stevig hebben moeten spalken) door eraan vast te houden dat alle Nederlandse militairen vóór eind 2010 uit Afghanistan moesten zijn teruggetrokken, terwijl de oorlogszuchtige Maxime Verhagen (van Buitenlandse Zaken) en Middelkoop (van Oorlog) vonden dat ze daar nog best wat langer Afghanen mochten blijven doodschieten voor Hillary Clinton & Co.

Inmiddels heeft de opvolger van Wouter Bos, Job Cohen, ons duidelijk gemaakt dat de draaikonterij niet beperkt is tot Wouter Bos, maar symptomatisch is voor de PvdA, of in ieder geval voor de lijsttrekkers van die partij. Cohen vindt namelijk dat er nog best Nederlandse politietrainers naar Afghanisten mogen gaan, en voor hun bescherming mogen er dan zo nodig ook nog wel militairen mee. Zolang als het maar geen "militaire missie" is. (Trouw, 29 april 2010).

Ik stel voor om dan, aangezien het geen "militaire missie" mag heten, te spreken van "politionele acties". Die militairen kunnen dan ter geruststelling van de VS (en het Verenigdestaatse Vreemdelingenlegioen, de NAVO) meteen doorgaan met de moordpartijen, want de Nederlandse oorlogsmisdaden in Indonesië werden tenslotte ook uitgevoerd in het kader van politionele acties...

Zie in de context van het gedraai rond de Nederlandse deelname aan de Verenigdestaatse bezetting van Afghanistan mijn -vrees ik- profetisch artikel Natuurlijk blijven de Nederlandse soldaten nog langer in Afghanistan... van 30 september 2009.

zondag 21 februari 2010

Wat er tegen Venezuela wordt voorbereid

Geschreven door Ángel Guerra Cabrera en op 20 dezer gepubliceerd door de Agencia Latinoamericana de Información

De lange en intensieve media-oorlog tegen Venezuela is nu overgegaan in een waanzinnige fase, waarin een enorme kloof ligt tussen wat er werkelijk gebeurt in het land en wat de media-kartels publiceren. Wie Venezuela uitsluitend beoordeelt aan de hand van wat daar gepubliceerd wordt moet tot de conclusie komen dat het een "mislukte" staat is, waar alles gerechtvaardigd is, of het nu een militaire staatsgreep is, moord op een belangrijke politicus, een buitenlandse militaire ingreep of een combinatie van al deze "oplossingen", precies de 'gezond-verstand-mening' die de redacteuren willen overbrengen. De grote media van de Verenigde Staten, Spanje en andere NAVO-landen, de leden van de Inter American Press Association en de Latijns-Amerikaanse electronische kanalen tekenen inderdaad een zo verwrongen beeld van de Venezolaanse realiteit, dat niemand zonder vooroordelen zou aannemen dat de zo beschreven natie dezelfde is, waarin een tiental multinationals - waaronder Chevron en Repsol - onlangs tachtig miljoen dollar geïnvesteerd hebben voor het opstarten van werkzaamheden in het aardoliebekken van de Orinoco, de natie waarin nu miljoenen, die historisch aan de maatschappelijke zijlijn stonden nu al hun rechten genieten en waar de president enorm populair is en de regering het vertrouwen geniet, zoals blijkt uit de politieke stabiliteit of uit massale demonstraties, zoals die van 23 januari. Onlangs vroeg de oude Venezolaanse journalist Eleazar Díaz Ranges zich af waar het tijdschrift Newsweek de informatie vandaan kon hebben, aan de hand waarvan het voor dit jaar iets zo onzinnigs durfde te voorspellen als de afzetting van president Hugo Chávez door een militaire staatsgreep.

Maar de aanval tegen Caracas in het buitenland wordt niet alleen door de media gevoerd, hoe belangrijk dit onderdeel van de Verenigdestaatse strategie tegen Venezuela dan ook is. Deze strategie is veelzijdig en omvat plannen voor de geheime dienst, ondermijnende activiteiten en militaire agressie, waaraan wordt deelgenomen door het [Verenigdestaatse] ministerie van buitenlandse zaken, het Southern Command van de strijdkrachten van dat land en niet te vergeten de intelligence community onder leiding van admiraal Dennis Blair, de Colombiaanse oligarchie en regering, min of meer openlijk de rechtse regeringen en politieke machten in en buiten Latijns-Amerika en, uiteraard, de binnenlandse contrarevolutie. Van dit alles bestaan meer dan voldoende bewijzen.

De binnenlandse contrarevolutie is erg hard nodig om het beeld te kunnen bieden van een opstandige maatschappij en een onregeerbaar land en voor het uitvoeren van spionage- en subversieve acties door de Verenigdestaatse (en daarmee samenwerkende) geheime diensten, maar hun geringe effectiviteit en hun gezichtsverlies dwongen Washington om medewerkers te zoeken onder studenten van de gegoede klasse, die getraind werden in de techniek van de 'kleurenrevolutie' met fondsen van het United States Agency for International Development (USAID) en de National Endowment for Democracy, beide dekmantels voor de CIA. Maar deze groep is ook zijn aanvankelijke kracht al kwijtgeraakt en de enorme demonstratie van de Bolivariaanse jongeren van enkele dagen geleden in Caracas heeft de opgestarte misdadige acties ontkracht en laat geen twijfel bestaan over de steun die de regering in deze sector geniet.

Zowel voor de revolutie als voor de contrarevolutie zijn de parlementsverkiezingen van 26 september dit jaar de belangrijkste krachtmeting. Maar binnen de contrarevolutie, die behalve in de haat jegens Chávez verdeeld is, woedt een felle strijd om de kandidaten en bestaat er vooral geen vertrouwen dat men erin zal slagen te verhinderen dat de Bolivarianen twee derde van de zetels in de Nationale Vergadering zal behalen, die nodig zijn om de revolutionaire koers te handhaven. De electorale overmacht van het Chavisme is wat steevast de contrarevolutie doet neigen naar een staatsgreep en wat haar tot wanhoop drijft. Dat verklaart ook de pogingen om Chávez de schuld te geven van de problemen met de levering van water en electriciteit die het gevolg zijn aan een van de langste droogteperioden sinds die geregistreerd werden, en waaraan de regering met grote inspanningen het hoofd biedt, o.a. door Ali Rodríguez, een van haar beste mensen, aan te stellen om die problemen op te lossen.

Maar om een idee te krijgen van wat men voor Venezuela aan het voorbereiden is, is er niets duidelijker dan te herinneren aan de door admiraal Blair aan het Congres in Washington aangeboden National Intelligence Estimate: "In Venezuela, Bolivia en Nicaragua hebben populistische leiders [...] zich verenigd om de invloed van de Verenigde Staten terug te dringen [...] in de regio. De president van Venezuela [...] heeft zich gevestigd als een van de belangrijkste tegenstanders op internationaal vlak van de Verenigde Staten." Als ze dit al openlijk zeggen...

http://alainet.org/active/36208
vertaald uit het Spaans door Exsuscitator

vrijdag 5 februari 2010

De Vierde Vloot in actie: een vliegdekschip genaamd Haïti

Het volgende artikel, van de hand van Raúl Zibechi, werd op 1 februari 2010 gepubliceerd door de Agencia Latinoamericana de Información:

De Verenigdestaatse reactie van militarisatie van het Haïtiaanse deel van het eiland na de verwoestende aardbeving van 12 januari, moet worden gezien in het kader van de nasleep van de financiële en economische crisis en de opkomst van Barack Obama als president. De onderliggende trends waren al aanwezig, maar de crisis heeft ze zodanig versneld dat ze duidelijker zichtbaar zijn geworden. Het is het eerste grootschalige optreden van de onlangs in ere herstelde Vierde Vloot.

Met de Haïtiaanse crisis gaat de militarisering van de betrekking tussen de Verenigde Staten en Latijns-Amerika weer een stap verder. Op deze manier probeert de verzwakkende wereldmacht het proces te vertragen waardoor zij zal afzakken tot een van zes of zeven wereldmachten. De interventie is zó flagrant dat de officiële Chinese krant Volksdagblad zich op 21 januari afvraagt of de Verenigde Staten Haïti als een nieuwe staat in de unie willen opnemen.

Het Chinese dagblad neemt een analyse over van het prestigieuze weekblad Time, waarin wordt beweerd dat Haïti al is veranderd in de 51e staat van de Verenigde Staten, of ten minste in hun achtertuin. Het Pentagon heeft inderdaad in nauwelijks een week tijd een vliegdekschip, 33 hulpvliegtuigen en talloze oorlogsschepen naar het eiland overgebracht, plus nog eens elfduizend soldaten. De VN-missie MINUSTAH voor de stabilisatie van Haïti, beschikt slechts over zevenduizend soldaten. Volgens de Folha de Sao Paulo van 20 januari verdreven de Verenigde Staten Brazilië van zijn plaats in de leiding over de militaire interventie op het eiland, aangezien ze in enkele weken tijd twaalf maal meer soldaten in Haïti zullen hebben dan Brazilië, waarbij een totaal van zestienduizend manschappen bereikt zal worden.

Hetzelfde Volksdagblad verzekert, in een artikel over het "VS-effect" in het Caraïbisch gebied, dat de militaite interventie van de VS in Haïti van invloed zal zijn op hun strategie in de Caraïben en in Latijns-Ameriks, waar ze verwikkeld zijn in een belangrijk conflict met Cuba en Venezuela. Deze regio is, volgens de lezing van Peking, "de toegangspoort tot hun achtertuin", die ze zorgvuldig willen controleren om "nauwgezet de actieradius van hun invloed naar het zuiden uit te kunnen blijven breiden".

Dit is allemaal niet erg nieuw. Het belangrijkste is dat dit een onderdeel is van de escalatie die begon met de staatsgreep in Honduras en met de accoorden met Colombia voor het gebruik van zeven militaire bases in dat land. Als hierbij gevoegd worden het gebruik van de vier militaire bases die de president van Panamá, Ricardo Martinelli, in october aanbood, en de reeds bestaande bases op Aruba en Curaçao (vlak bij Venezuela gelegen eilanden, die bij Nederland horen), zijn er in totaal dertien militaire bases die het Bolivariaanse proces omsingelen. Nu krijgen ze bovendien een enorm vliegdekschip in het midden van het Caraïbisch gebied.

Volgens Ignacio Mamomet, in Le Monde Diplomatique van januari, "kondigt alles een op handen zijnde aanval aan". Dit lijkt dan wel niet het meest voor de hand liggende scenario, maar er kunnen wel twee conclusies worden getrokken: dat de Verenigde Staten kozen voor het militarisme om hun ondergang te vertragen en dat ze de aardolie nodig hebben uit Colombia, Ecuador en vooral uit Venezuela, ter ondersteuning van hun hegemonie, of ten minste om hun neergang te vertragen. Maar de zaken liggen niet zo eenvoudig.

Voor het Franse weekblad, ligt "de sleutel in Caracas". Ja en nee! Ja, want inderdaad is 15% van de door de Verenigde Staten geïmporteerde aardolie afkomstig uit Colombia, Venezuela en Ecuador, een percentage dat overeenkomt met de uit het Midden-Oosten geïmporteerde hoeveelheid. Bovendien is Venezuela hard op weg om de grootste aardoliereserves ter wereld te bezitten zodra de onlangs ontdekte reserves van de Orinoco berekend zijn. Volgens de U.S. Geological Survey zouden deze twee maal zo groot zijn als die van Saoudi Arabië. Dat alles zou al voldoende zijn voor Washington (wat al in de plannen ligt) om Hugo Chávez te willen vervangen als leider van het Bolivariaanse proces.

Naar mijn mening ligt het hoofdprobleem voor de Verenigdestaatse hegemonie in hun "achtertuin" in Brazilië. De aardolie onder de grond is een belangrijke rijkdom. Maar die moet gewonnen en vervoerd worden, wat investeringen vereist en dus politieke stabiliteit. Brazilië is al een wereldmacht, na China de tweede grootste van de BRIC-landen (Brazilië, Rusland, India, China). Van de tien grootste banken ter wereld zijn er drie Braziliaans (en vijf Chinees) - terwijl er niet één gevestigd is in de Verenigde Staten of Engeland. Brazilië beschikt over de zesde grootste uraniumreserves ter wereld (terwijl nog maar 25% van zijn grondgebied onderzocht is) en het zal bij de vijf grootste aardoliereserves horen na het onderzoek van het Santos-bekken. De Braziliaanse multinationals behoren tot de grootste van de wereld. Vale do Rio Doce is het tweede mijnbedrijf en het eerste op het gebied van ijzererts; Petrobras is de vierde aardoliemaatschappij van de wereld en de vijfde onderneming ter wereld qua marktwaarde; Embraer is de derde vliegtuigbouwer na Boeing en Airbus; JBS Friboi is de eerste rundvlees-invriezer ter wereld; Braskem is het achtste petrochemisch bedrijf ter wereld. En zo zouden we nog een hele tijd door kunnen gaan.

Anders dan China, is Brazilië zelfvoorzienend op energiegebied en zal het een grote exporteur daarvan worden. De grootste kwetsbaarheid van het land, op militair gebied, wordt opgelost dankzij het strategische bondgenootschap met Frankrijk: in het onlangs aangevangen decennium, zal Brazilië jachtvliegtuigen van de laatste generatie bouwen, gevechtshelicopters en onderzeeboten, aangezien Frankrijk de daarvoor benodigde technologie zal overdragen. In 2020, als het niet eerder is, zal het de vijfde economie op aarde zijn. En dat allemaal onder de neus van de Verenigde Staten.

Brazilië controleert al een groot deel van het Bruto Nationaal Product van Bolivia, Paraguay en Uruguay, het is zeer stevig aanwezig in Argentië, waarvan het een strategische partner is, evenals in Ecuador en Peru, die het land toegang verschaffen tot de Stille Oceaan. Dat is de hardste noot voor de Vierde Vloot. Daarom heeft het Pentagon voor Brazilië dezelfde strategie ontworpen die op China toegepast wordt: het creëren van conflicten aan de grens, waardoor het land zich niet kan ontplooien. Noord-Korea, Afghanistan en Pakistan, plus nog de destabilisatie van de provincie Xinjiang met een moslimmeerderheid onder haar bevolking.

In Zuid-Amerika omringt een keten militaire installaties van het Zuidelijk Commando Brazilië aan de kant van de Andes en in het zuiden. De tang wordt gesloten met het conflict tussen Colombia en Venezuela en tussen Colombia en Ecuador. Nu kan het Pentagon bovendien beschikken over het Haïtiaanse vliegdekschip, waardoor de belangrijke Braziliaanse aanwezigheid aan het hoofd van MINUSTAH kan worden uitgeschakeld. Dit is een stalen, kil berekende en snel uitgevoerde strategie.

Het probleem van de naties en volkeren in de regio is dat de natuurrampen vaste prik zullen zijn in de komende decennia. Dit is nog maar het begin. De Vierde Vloot zal het meest ervaren en het best voorbereide militaire onderdeel zijn voor "humanitaire" interventies in noodsituaties. Haïti zal geen uitzondering zijn, maar het eerste hoofdstuk van een nieuwe serie die bedoeld is om de regio militair onder controle te krijgen. Met andere woorden: de bewoners van Latijns-Amerika zijn in groot gevaar en het wordt tijd dat we daarvan nota nemen.

Vertaling uit het Spaans: Exsuscitator

zondag 17 januari 2010

Bestaat er een aardbevingswapen? (overgenomen artikel)

Het volgende artikel werd op 29 mei 2008 gepubliceerd door collega-blog Alles Schall und Rauch:

Al lang wordt erover gespeculeerd of een aantal aardbevingen in de laatste jaren misschien niet van natuurlijke oorsprong zijn, maar doelbewust door mensen opgewekt zijn. De meest recente aardbeving
[dit artikel is uit 2008!] in China, waarbij meer dan 80.000 mensen gedood zijn, heeft deze vermoedens versterkt.

Was het een aanval op China? Een waarschuwing en een les? Gaat het erom erom te voorkomen dat China, als grootste crediteur van de VS de waardeloze dollar overboord gooit, zoals het land al lang geleden aankondigde dat het 1 biljoen (duizend miljard) dollar zou vervangen door Euro's, goud en zilver? Gaat het er uiteindelijk om de Verenigdestaatse munt en daardoor de VS zelf te redden?

Een ding moet duidelijk zijn: er loopt al lang een geheime oorlog tussen de VS en China... in Soedan, Pakistan, Birma, Tibet... op vele fronten.

Hier volgt een video van Benjamin Fulford, waarin hij verbazingwekkende dingen vertelt over een aardbevingswapen, dat mogeljik tegen China werd ingezet. Ik heb gewoon vertaald en opgeschreven wat Fulford vertelt:
De film begint ermee dat Fulford verwijst naar zijn interview van verleden jaar met de voormalige Japanse minister van Financiën, Heizo Takenaka, waarin hij hem vroeg: "Waarom hebt u de controle over het Japanse financiële systeem overgedragen aan een groep Amerikaanse en Europese oligarchen?" Het antwoord van Takenaka luidde: "omdat Japan door een aardbevingsmachine bedreigt werd!!!"

Daarna zegt Fulford dan: "Op dat moment kon ik die verklaring niet geloven. Maar later, toen ik daar iets over gepubliceerd had, vertelde de Japanse veiligheidspolitie me dat de stad Niigata door een aardbeving getroffen zou worden, omdat ik dat gepubliceerd had. Slechts twee dagen later lag de grootste kernreactor van Japan in de omgeving van Niigata midden in het epicentrum van twee aardbevingen, beide met een kracht van 6,8!!!

Dat was voor mij een té groot toeval.

Daarna heb ik het een en ander opgezocht en daarbij vond ik dan alles over HAARP. Daar weten ze werkelijk hoe ze daarmee aardbevingen kunnen opwekken. Dat doen ze door een microgolfstraal in de ionosfeer te schieten, met een vermogen van
1 miljard watt!!!
[Deze en latere verwijzing(en) naar microgolven is (zijn) niet juist. Bij microgolven gaat het om frequenties van meer dan 2 GHz (1 GHz = 1.000.000.000 Hertz). HAARP gebruikt echter normale radiofrequenties (onder 30 MHz = 30.000.000 Hertz) en vaak zelfs erg lage frequencies (VLF, zoals op een van de beelden in de video wordt aangegeven) of extreem lage frequencies (ELF). De vergelijking met magnetrons gaat daarom niet op, maar de effecten van HAARP zijn ook -juist!- met die lage frequenties te bereiken. Denk maar aan de radiocontacten met onderzeeërs, die plaatsvinden op frequenties van slechts enkele kHz (= 1.000 Hertz). - Dwarslezer]

Daarmee wordt de ionosfeer opgetild, waarna die dan weer terugvalt. En de manier waarop die terugvalt, zorgt dan voor de aardbevingen. Net als een operazanger door het zingen van een bepaalde toon glazen uit elkaar kan laten spatten, zo kan de frequentie van de straling worden aangepast aan de rotsachtige ondergrond van hun doel, waardoor het gesteente begint te trillen en zo een aardbeving ontstaat.

Deze machine met haar microgolfstraling, kan ook onderaards water verhitten en daarmee aardbevingen opwekken. Bedenk maar wat een magnetron met water doet. Die warmt het op, en zeker als er 1 miljard Watt op wordt losgelaten!!!

Stellen we ons nu voor dat we een microgolf van 1 miljard Watt op een tropische storm richten. Daarmee kun je die veel groter en dodelijker maken en de richting van de storm sturen.

Deze lui zijn in staat de cycloon die bijv. onlangs Birma vernietigde op te wekken, of de Tsunami die Indonesië trof (door middel van een zeebeving) en de aardbeving die net China getroffen heeft.

Daarop heb ik in mijn blog voorspeld dat men de straling door kleurveranderingen in de atmosfeer zou kunnen herkennen, en na de aardbeving in China doken inderdaad video's op, die kort vóór de aardbeving een gekleurde lucht lieten zien. Daar kwam nog bij dat een Taiwanese satelliet kort vóór de aardbeving een vermindering van 50% van de ionosfeer mat boven het gebied van de aardbeving.

Precies zo een vermindering van de helft van de ionosfeer zou men met HAARP verwachten, want die zou opgetild moeten worden en daarna weer neer moeten knallen.

Het ziet ernaar uit dat de waanzinnige criminelen die de regering van de VS hebben overgenomen andere landen bedreigen met een aardbevingswapen. Daarom roep ik de regeringen van Japan, Rusland en China op om alles wat ze weten over dit wapen, dat door de Verenigdestaatse militairen wordt gebruikt, openbaar te maken voor de hele wereld.

Ook zou ik alle loyale patriottische leden van het VS-leger, met name van de Luchtmacht, willen vragen de centrales die het HAARP-systeem in Alaska en Groenland van energie voorzien te bombarderen, om zo deze massamoord te beëindigen. Daarmee hebben ze al 500.000 mensen gedood.

Het kan toch geen toeval zijn, dat deze gebeurtenissen p0litiek gezien allemaal precies op tijd komen? Zo verlangde de VS-regering van de Indonesiërs dat ze de Straat van Malakka voor VS-oorlogsschepen zouden openstellen en dat ze deel zouden nemen aan de "strijd tegen het terrorisme", waarop niet werd ingegaan. Wat gebeurde er toen? Een tsunami die de kust van Indonesië verwoestte, en daarna hebben ze alsnog besloten om mee te werken.

Precies zo nu met Birma. Dat land stond voor een belangrijke politieke verkiezing en toen kwam die ernstige orkaan. En wat een toeval... vóór de kust bevonden zich Franse, Britse en Verenigdestaatse oorlogsschepen, vol met hulpgoederen, zodat ze die meteen konden leveren. Normaliter duurt het weken voordat men van de andere kant van de wereld ter plaatse is.

En nu zijn er dan de afspraken van de BRIC-landen (Brazilië, Rusland, India en China) en nog andere staten in verband met het samenwerkingsaccoord van Shanghai. En Japan heeft ook een erg vriendschappelijke topconferentie gehouden met China, waarbij de Japanse keizer de Chinese regeringsleider DRIE MAAL ontmoette.

President Bush heeft de keizer in de laatste acht jaar niet één keer ontmoet.

Met andere woorden, de Verenigde Staten zijn volledig geïsoleerd en in plaats van de politie-agent van de wereld, zijn ze nu de crimineel, de gangster, de hooligan van de wereld. Ze zijn door waanzinnigen overgenomen... en we moeten hen stoppen. We moeten ook verhinderen dat ze de publieke opinie in het Westen laten geloven dat een Derde Wereldoorlog nodig is. Dat is namelijk wat ze willen... maar die zullen ze niet krijgen.
Tot zover zijn verklaring. Daarna krijgen we nog getuigenissen te zien van mensen die aan het HAARP-project meegewerkt hebben, evenals beelden van de verkleurde lucht op 10 minuten vóór de aardbeving in China.

Nu kan iedereen zelf bepalen of het volstrekte onzin is wat Fulford beweert, of dat er toch iets aan de hand is.
Hoeveel is 1 miljard Watt?

De meesten van ons hebben een magnetron thuis om voedsel op te warmen. Een gemiddelde magnetron heeft een vermogen van ongeveer 1.000 Watt en kan een glas water in 2 tot 3 minuten aan de kook brengen, dus erg snel. Dat is de bedoeling van een dergelijk toestel, de watermoleculen in de levensmiddelen door zijn "radarstraling" in beweging te brengen en zo te verhitten.

Stellen we ons nu eens voor dat we een muur bouwen van 1 miljoen (!!!) magnetrons en dat we die inschakelen. Dat is 1 miljard watt. Als die op een doel gericht worden, dan kan men daarmee heel beslist een griezelige schade veroorzaken.

Hier nog foto's van de lucht boven China, 30 minuten voordat de aardbeving begon:











Meer foto's en video's kun je hier vinden...

vrijdag 8 januari 2010

Nieuw door de Telecom-mafia gesponsord onderzoek?

Ik heb het hier al vaker gehad over het moeras aan desinformatie in verband met de gezondheidsrisico's van het gebruik van GSM- en met name UMTS-apparatuur, vanaf de verdraaiing door toenmalig staatssecretaris Pieter van Geel van de resultaten van een Zwitsers onderzoek daarnaar, dat nog steeds regelmatig opduikt als de angst voor gezondheidsrisico's belachelijk gemaakt moet worden (zie daarover mijn artikel UMTS - of: Rampenrégime in Nederland. Hoe lang nog? van 15 september 2006).

Gisteren publiceerde
NRC/Handelsblad weer een artikel dat moet suggereren dat 'langdurige blootstelling aan elektromagnetische straling zoals die vrijkomt bij mobiel bellen' zou beschermen tegen Alzheimer of die ziekte zelfs zou kunnen genezen. Ik zal me niet te druk maken over het onterechte "straling", daar gaat het op dit moment niet over.

Wat wel in aanmerking genomen moet worden, is dat in het NRC/Handelsblad-artikel niet wordt aangegeven of bij het onderzoek gebruik is gemaakt van GSM- of UMTS-signalen. De voor UMTS-gebruikte signalen worden namelijk uitgezonden op aanmerkelijk hogere frequenties dan de GSM-signalen en ze komen veel dichter in de buurt van de voor magnetrons gebruikte frequenties, waardoor de effecten op levende cellen onvermijdelijk anders en mogelijk ingrijpender zijn.

Het persbericht van het
Journal of Alzheimer's Disease spreekt echter ook uitsluitend over "electromagnetic waves" (electromagnetische golven) van "cell phones" (mobiele telefoons), zonder dat -althans in het persbericht- wordt aangegeven op welke frequenties getest is. Mogelijk kan aan het onderzoek toch nog enige wetenschappelijke waarde worden toegekend, maar dat zal moeten blijken wanneer de volledige resultaten gepubliceerd worden.

Inderdaad, zoals NRC/Handelsblad meldt: "Wetenschappelijk bewijs ontbreekt" voor de risico's van "mobiel bellen", maar er ontbreekt ook wetenschappelijk bewijs voor de onschadelijkheid ervan. Alleen al daarom is het onverantwoord om het mobiel telefoneren ongeremd te laten toenemen.

Terwijl ik enkele jaren geleden nog slechts dacht dat het doordrukken van de mobiele telefonie te maken had met de grote ermee gemoeide bedragen (zowel voor de overheden als voor de Telecom-mafia), begin ik er nu steeds meer van overtuigd te raken dat het daarbij misschien wel véél belangrijker is dat iedere mobiele telefoon (die zich in verreweg de meeste gevallen in de onmiddellijke nabijheid van de eigenaar bevindt) gelokaliseerd en afgesluisterd kan worden - en dus een zeer belangrijk instrument is geworden in de handen van Big Brother, die er bij voorbaat van uitgaat dat iedereen een verdachte is - waarvan wordt later naar behoefte nog wel eens vastgesteld...

Zie voor een overzicht van al mijn artikelen over dit onderwerp onder Hoelang blijft Den Haag nog medeplichtig ten aanzien van deze sluipmoord? van 25 juni 2008.

zondag 3 januari 2010

Nieuwe oorlog nu wel definitief (vrees ik)

Obama verklaarde gisteren in Honolulu [daar zat hij ongetwijfeld uit te rusten van alle stress waaronder hij gebukt gaat sinds hij de Nobelprijs voor de Vrede gekregen heeft] dat de plannen voor de mislukte vliegtuigaanslag van 25 december in Yemen gemaakt waren. Ook beloofde hij dat degenen die daarvoor verantwoordelijk waren "de rekening gepresenteerd zullen krijgen". In een boodschap aan de Yemenitische dictator Ali Abdulah Saleh dankte hij deze voor zijn steun aan de toekomstige acties tegen Al Q'aida. De financiële steun voor de veiligheid [lees militaire steun] in Yemen zal dit jaar minstens twee maal zo hoog zijn als in 2009. (New York Times van gisteren).

Intussen heeft de Britse premier Gordon Brown bekend gemaakt dat Groot-Brittannië en de Verenigde Staten samen een einde zullen gaan maken aan "de terroristische dreiging uit zowel Yemen als uit Somalië". De Britse en de Verenigdestaatse ambassades in Yemen zijn gesloten, naar verluidt vanwege dreigementen van Al Q'aida. (Guardian, vandaag)


Het bovenstaande zou er dus op kunnen wijzen dat binnenkort "aangetoond" zal worden dat de zogenaamde "piraten" in Somalië ook samenwerken met Al Q'aida, en dat dus ook dat uitgebuite land nog verder verwoest zal gaan worden op last van Barack "Change" Obama...

Binnenkort zullen er door Obama wel foto's gepresenteerd worden als bewijs voor de aanwezigheid van Al Q'aida in Yemen (en Somalië), en het zou me niets verwonderen als het de foto's zijn die ik bij dit artikel geplakt heb. Het zijn weliswaar dezelfde foto's die Colin Powell op 5 februari 2003 toonde aan de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties, maar dat weet toch niemand meer. Aangezien de politici deze foto's zonder meer aanvaardden als onomstotelijk bewijsmateriaal voor de Iraakse massavernietigingswapens (ook al moest Colin Powell later, in 2005 -zie ABC News van 8 september 2005-, toegeven dat ook hij voor de gek was gehouden met dat bewijsmateriaal), is het voldoende om de data en de tekstblokjes op de foto's een beetje te veranderen om de brave politici nog een keer te belazeren. Ik hoor Balkenende alvast weer zeggen: "Dit is bewijsmateriaal. Dat valt niet te ontkennen." (zie o.a. het
NRC/Handelsblad van 12 juni 2004.)

zaterdag 2 januari 2010

Nederland ontkent Verenigdestaatse aanval op Venezuela vanaf Aruba en Curaçao (overgenomen artikel)

Het volgende artikel verscheen gisteren op de website van de Radio Nacional de Venezuela:
Via een communiqué riep de Venezolaanse regering de Nederlandse autoriteiten op zich te houden aan haar verplichtingen terzake van de internationale vrede en veiligheid en Venezuela niet aan te vallen of daaraan haar medewerking te verlenen.
Prensa Web RNV / Telesur
1 januari 2010, 15:04 PM

In antwoord op het communiqué van het Venezolaanse ministerie van Buitenlandse Zaken, dat nogmaals de beschuldiging uitsprak dat Washington van plan is om vanaf Aruba en Curaçao Venezuela te bombarderen, ontkende het hoofd van de Nederlandse diplomatie, Maxime Verhagen, dat de Verenigdestaatse militaire bases in haar overzeese gebiedsdelen gebruikt worden om Venezuela aan te vallen.
"Nederland staat niet toe dat zijn grondgebied wordt gebruikt om uw land aan te vallen en streeft ernaar om goede relaties te handhaven met Venezuela", stelde de minister, daarbij de Venezolaanse ambassadeur in Den Haag verzoekend hem "volgende week" uitleg te geven.
Afgelopen donderdag herhaalde de Venezolaanse regering de beschuldiging dat de Verenigde Staten (V.S.) het grondgebied van Aruba en Curaçao gebruiken om een militaire aanval op Venezuela voor te bereiden.
Het Venezolaanse ministerie van Buitenlandse Zaken drong er bij de Nederlandse autoriteiten op aan om hun verplichtingen ten aanzien van de vrede te honoreren en zich af te houden van aanvallen en zich niet te laten gebruiken voor doeleinden die strijdig zijn met de goede betrekkingen tussen beide naties.
"Venezuela stelt bij de Internationale Gemeenschap nogmaals aan de kaak dat door de Verenigde Staten het koloniale grondgebied van Aruba en Curaçao wordt gebruikt om een militaire aanval op Venezuela voor te bereiden", zoals het communiqué van afgelopen 30 december aangaf, dat afgelopen donderdag op de website van het Venezolaanse ministerie van Buitenlandse Zaken werd gepubliceerd.
In het communiqué herinnerde Caracas eraan dat vanaf Aruba en Curaçao Verenigdestaatse vliegtuigen regelmatig het Venezolaanse luchtruim hebben geschonden, met het excuus van de strijd tegen de drugshandel, "die geen enkel tastbaar resultaat heeft opgeleverd".
Afgelopen 17 december waarschuwde de Venezolaanse president Hugo Chávez, vanuit Kopenhagen, waar de klimaattop plaatsvond, over de plannen die door de Verenigde Staten opgesteld worden om onze Caraïbische natie aan te vallen via de Nederlandse Antillen.
"Het yankee Imperium is de eilanden Aruba en Curaçao aan het bezetten en deze eilanden liggen op slechts enkele kilometers afstand van de Venezolaanse kust [...] ik beschuldig het Koninkrijk der Nederlanden ervan om samen met het Imperium vijandigheden tegen Venezuela voor te bereiden," beschuldigde het Venezolaanse staatshoofd bij de ontmoeting van de landen van het Bolivariaanse Verbond voor de Volkeren van Ons Amerika (ALBA) met sociale organisaties in het Valvy Hall Center in Kopenhagen.
"Dit nieuwe militaire machtsvertoon dat zich op dit moment aan het ontwikkelen is, bedreigt niet alleen Venezuela", maar ook Ecuador, Bolivia, Nicaragua en Cuba, voegde de Venezolaanse leider daaraan toe.

Vertaald uit het Spaans door Exsuscitator

maandag 21 december 2009

Beetje volledige informatie graag, oh "kwaliteitskrant"!

maandag 21 december 2009


Op 18 december dit jaar publiceerde NRC/Handelsblad een artikeltje van enkele regels, waarin werd verwezen naar een toespraak van de Venezolaanse president Hugo Chávez op de milieu-top in Kopenhagen. In feite werd in het artikeltje alleen vermeld dat de Nederlandse regering de Verenigde Staten helpt bij de voorbereidingen van een invasie van Venezuela, door de VS toe te staan hun militaire aanwezigheid op de Nederlandse Antillen uit te breiden.

Het betreffende fragment van de toespraak luidt:
Wat er nu aan de hand is in Latijns Amerika [het gegeven dat veel landen zich afkeren van de VS - Exsuscitator] is niet gering, daarom slaat het Imperium in razernij toe en op dit moment vallen, zoals Fidel zegt, de klauwen van het Imperium opnieuw aan vanachter het Afroamerikaanse gezicht van president Obama. Wij zullen ons verzetten en we zullen ons niet alleen verzetten, maar we zullen de klauwen van het Imperium vernietigen. Op dit eigenste moment is het Imperium bezig Colombia te vullen met militaire bases, is het de militaire bases in de Caraïbische Zee aan het uitbreiden, op Aruba en Curaçao. Het is nodig dat iedereen weet dat Aruba, Curaçao en Bonaire daar liggen, drie eilanden binnen de territoriale wateren van Venezuela, maar die nog steeds onder het koloniaal bewind staan van het Koninkrijk der Nederlanden.
Het is goed om dit te weten, dat Europa weet dat het Imperium deze eilanden, vooral Aruba en Curaçao, tot de tanden aan het bewapenen is, ze vult met oorlogsvliegtuigen en met CIA-spionnen en met moordenaars van de Noord-Amerikaanse geheime diensten, met spionagevliegtuigen en met oorlogsschepen. [...]
Het Koninkrijk der Nederlanden moet in aanmerking nemen dat deze gebieden, die al lang onafhankelijke staten zouden moeten zijn, net zoals de Islas Malvinas ["Falkland Islands" - Exsuscitator] al aan de Republiek Argentinië hadden moeten zijn teruggegeven, het moet weten dat het yankee-Imperium Aruba en Curaçao aan het bezetten is. Deze eilanden liggen op slechts enkele kilometers van de Venezolaanse kusten. Ik leg de vinger op het Koninkrijk der Nederlanden, ik beschuldig het Koninkrijk der Nederlanden ervan agressie tegen Venezuela aan het voorbereiden te zijn. Het Koninkrijk der Nederlanden is lid van de EU en ik zou graag willen weten wat de Europese Unie hiervan vindt. [vertaling door Exsuscitator.)
De volledige tekst van deze toespraak is te vinden in CubaDebate van 17 december 2009.

Het zou NRC/Handelsblad gesierd hebben als in het artikel niet alleen vermeld was dat de Verenigde Staten inderdaad militair aanwezig zijn op Aruba en Curaçao, maar ook dat Washington in 2008 de in 1950 'opgeheven' Vierde Vloot weer uit de mottenballen gehaald heeft en dat deze zich in de Caraïbische Zee ophoudt, dat de Verenigde Staten ook de beschikking hebben over militaire bases in Honduras en Panamá (op korte afstand van Venezuela) en dat onlangs een overeenkomst gesloten is tussen Colombia en de V.S., waardoor Washington de beschikking krijgt over nog eens zeven militaire bases in Colombia, buurland van Venezuela. Zie voor meer informatie hierover mijn artikel Wanneer begint de aanval op Latijns-Amerika? van 11 november dit jaar.